Virkelighedens romantik: Par der mødte deres kamp under rejsen

Indholdsfortegnelse:

Video: The Movie Great Pyramid K 2019 - Director Fehmi Krasniqi 2024, Juli

Anonim

Efterhånden som vejret bliver dystert og februar trækker videre, er der måske ikke nogen større pusterum fra den sene vinter end den farvepop, som Valentinsdagen bringer. Uanset om det er gift, dating eller single, er der glæde ved kærlighedshistorier - især når denne historie er et tilfældigt møde under rejsen.

Det er ingen hemmelighed, at rejser er befordrende for romantik - en spadseretur langs Seinen i Paris, et serendipitøst møde med en smuk fremmed i Buenos Aires, et sent natkys på en strand i Panama - det er blevet rapporteret, at en tur kan krydre sex og endda hjælpe med at reparere et brudt hjerte.

Følgende virkelige romanser finder sted i langt væk destinationer, miles fra hjemmene og komfortzoner for de mennesker, der fortæller dem. Der er Mark Choi og hans historie om en heldig lufthavn kørt ind med sin kommende kone. Der er Betine Gjoelberg og metroturen, der for evigt ændrede hendes liv. Der er Lola Méndez, for hvem hver date er et nyt eventyr i udlandet. Hver af de følgende historier er en påmindelse om, hvordan kærlighed kan finde dig på de mest ulige steder.

At finde den i Sydafrika.

”Jeg var på ferie med en af ​​mine venner i Cape Town i august, og vi tog et kørsel ned til Cape Point for dagen for at se den fantastiske udsigt, der ser ud mod syd, der er bogstaveligt talt intet derude og Antarktis. Der er et virkelig specielt sted der kaldes Dias Beach ca. 10 minutters gang ned ad klipperne. Bølgerne var enorme, og der var et par skøre mennesker, der prøvede at surfe på dem (husk, det var midt om vinteren!). Stranden var tom undtagen for et par mennesker, hvoraf den ene var denne smukke blonde pige, og vi fik tale.

Jeg syntes, hun var forbløffende. Tiden var kort, og vi måtte rejse, så vi sagde farvel og gik hver for sig. Det er sikkert at sige, at jeg var lidt skuffet. På vej tilbage foreslog min ven, at vi stoppede et par kilometer nede ad vejen på et sted, der var berømt for vilde pingviner, og en halv time senere dukkede tilfældigt ud igen med sine venner. Jeg ville ikke lade hende forsvinde igen, så jeg løb hen og fik hendes nummer. Vi gik på en dato den aften i Cape Town og resten - som de siger - er historie! Vores anden date var faktisk i München og vores tredje i Barcelona. ” -Ben Shacham, direktør for operationer på Culture Trip

En "His" og "Hers" kærlighedshistorie.

”Vi var medarbejdere i London og var blevet tæt, skønt intet blev” forstået ”. Tilfældigt foreslog hun, at jeg skulle komme med hende til Kina; tilfældigt sagde jeg ja. Hong Kong var en mur af varme, så da vi krydsede ind i Canton og himlen åbnede, blev vi telepatisk enige om at sidde i regnen, mens de lokale stirrede på to mærkelige engelske mennesker. I Guilin forundrede vi os over de kuplede karstbakker, spiste grønne appelsiner og så himlen blive lyserød eller violet. Vi badede i Li-floden og bagefter tog vi på hinandens skjorter og fandt en privat celle i et herrerhjem i en yen om natten. Hun havde en bredbremmet hvid hat.

”Tilbage i Hongkong kysste vi på hovedet, da vi læner sig over muren på Hopewell Center-observationsdækket. Det var (relativt) sikkert: Jeg kunne ikke falde længere, end jeg allerede havde gjort. ” -G (Hans)

”Himalaya toppede sig langt under vores flyvning, stribet med pink-guld solopgang. Du kommer ikke meget højere end det. Selvom vi gjorde det. Langt hjemmefra i et underligt land med et ukendt sprog. Vi gik, talte, gik tabt. Vi blev forsinket med en tyfon. Vi blev snavsede og myg bidt og regnvandrede. Vi elskede alt ved det og til sidst hinanden.

”Jeg købte en lanterne som dem, der svingede ved kajen på Lamma Island. Jeg faldt en flaske slangevin på fortovet, hvor den smadrede og blødte, blødgjorde os og skar tommelfingeren. Vi lavede en pagt om at møde 10 år senere halvvejs op ad Emei Shan - et hellig buddhistisk bjerg - i tilfælde af at vi mistede hinanden et eller andet sted imellem. Jeg vinkede hans fly tilbage til London og satte kursen mod Australien. På min splinternye Walkman spillede jeg hans kompileringstape meget højt. Dette var tingene

og vores drømme blev skabt. ” -A (Hers)

Par, der rejser sammen, forbliver sammen.

”Da jeg mødte Jeff første gang i New York, havde jeg planer om at rejse til London for at gennemgå et par hoteller den følgende måned. Vi havde dateret en måned, da vi gik ud for drinks en aften, og efter at have givet en øl for mange - inviterede jeg Jeff til at være med i London. Jeg har altid været en ret impulsiv person, så jeg blev overrasket, da Jeff matchede min spontanitet og sagde ja!

”Som et nyligt præget par fløj vi til London og besluttede snarere sidste øjeblik at forlænge turen til også at omfatte Paris. Selvom jeg havde været i Frankrig mange gange før, er der ikke noget som at blive forelsket i Paris 'baggrund. Vi var den ultimative romantiske kliché: at danse i gaderne, gå ned ad Seinen, efterlade en lås på Ponts des Artes-broen, dele kager af Notre Dame. At rejse sammen gjorde det muligt for os at oprette forbindelse på en dybere måde, da vi stod overfor sprogbarrierer, gik tabt og lo os gennem rejseminder. Det var den mest romantiske tur, og da vi vendte tilbage til New York, besluttede vi os hurtigt at flytte ind sammen. Vores hvirvlende romantik blomstrede kun med tiden, og i dag - år senere - er vi stadig sammen, rejser stadig og er klar til vores næste store eventyr til Asien. ” -Nikki Vargas, rejseditor for kulturtur

En international kærlighedsaffære.

”Jeg mødte min fyr i Madrid i marts, men rejste til Italien blot tre måneder senere i maj. Ingen af ​​os har nogensinde tænkt (eller ønsket) at være i et langdistanseforhold, men rejser holdt os sammen. I maj tilbragte vi en romantisk weekend i Bologna og spiste alt i syne. I juli tog vi til Venedig og ruslede langs kanalerne under måneskin. Han mødte mig i Fez, Marokko i oktober for at fejre min fødselsdag, og jeg rejste tilbage til Madrid i to uger i december til ferien. På trods af afstanden er det lykkedes os at blive forelsket gennem at rejse sammen og udforske nye byer. Vores gensidige nysgerrighed og påskønnelse af andre kulturer har bidraget til at skabe en dyb bånd mellem os. Jeg er frivillig i Indien i seks måneder, og han planlægger at komme på besøg på Holi-festivalen i marts. Det er et år siden, vi er mødt, og vores tredje kontinent, vi har besøgt sammen. ” -Lola Méndez fra Miss Filatelista.

Kærlighed i tiden for backpacking.

”Jeg mødte min ægtefælle og rejsepartner på en togtur mellem Kraków og Budapest. Mere specifikt var det en tilfældig snavs i midt i det intetsteds Slovakiet. Det var der, jeg så en smuk backpacker jage ned ad vores tog. Jeg stillede spørgsmålstegn ved mine australske togkammerater, hvorfor der ville være en backpacker her, da de sagde, at de kendte hende. Det viser sig, at hun var låst ud af den sovende bil og måtte løbe fra den ene bil til den næste for at komme ind, inden toget begyndte at bevæge sig igen. Vi drak i vores lille køje, og jeg tilbragte natten med at arbejde mod til at bede hende om hendes e-mail-adresse. Det var alt sammen en underlig skæbne skæbne, vi endte på det samme pensionat i Budapest - 10 år senere vendte vi tilbage til det samme pensionat sammen. ” -Shaun Robertson fra This Life in Trip.

Mød sin kommende kone i lufthavnen.

”Min kone og jeg gik sammen på gymnasiet. Hun var et år under mig, og mens vi var kendte og flere venner af venner dengang, så vi definitivt hinanden lejlighedsvis på tilfældige steder gennem årene.

”Jeg flyttede til New York kort efter college og begyndte at arbejde her. I oktober 2013 skulle en af ​​mine venner gifte sig i Texas, og jeg rejste tilbage til brylluppet. Jeg hang på terminalen og rodede med mit kamera, da nogen bad mig om at flytte ud af vejen, så de kunne bruge stikkontakten til at tilslutte deres telefon. Da jeg kiggede op, blev jeg forskrækket over at se et velkendt ansigt. Min fremtidige kone genkendte mig øjeblikkeligt, og jeg fandt hurtigt ud af, at hun arbejdede for en klient i New York og lige var flyttet der. Jeg sagde straks, at vi skulle mødes, når vi begge var tilbage i byen og udvekslede kontaktoplysninger. Vi stiger om bord på det (samme) fly og fløj tilbage til Texas.

”Se og se, den weekend ramte orkanen Sandy, og vi sad fast i Texas på ubestemt tid. For at få mest muligt ud af vores tid besluttede vi at gå på et par datoer, og resten startede derfra. ” -Mark Choi, redaktionel og kommerciel video på Culture Trip.