Evergreen Review, et Beat Generation-ikon, kæmper for en genoplivning

Anonim

Den legendariske anmeldelse offentliggjorde orginalværker af William Burroughs, Susan Sontag og Allen Ginsberg og forsøger nu at vende tilbage til en ny generation.

Evergreen Review, der blev lanceret i 1957 af Grove Press-grundlægger Barney Rosset, fik sit navn som en af ​​USAs bedste litterære tidsskrifter, der udgiver store amerikanske forfattere som Norman Mailer og Jack Kerouac, og mange internationale forfattere som Jorge Luis Borges og Jean Genet-indtil det ophørte med udskrivning i 1973, senere eksisterende i et antal år som en online-publikation, og ophørte helt med offentliggørelse året efter Rossets død i 2012.

Image

Nu er Revews tøjler hentet af ny ledelse. OR Books-medudgiver John Oakes bringer det sammen med forfatter og kritiker Dale Peck tilbage til masserne ved at tjene som henholdsvis Review's nye udgiver og hovedredaktør. Men de sprænger ikke bare støvet fra det gamle Evergreen Review-websted, de to har lanceret en Kickstarter-kampagne for fuldstændigt at relancere anmeldelsen som et robust og styrkende online litterært magasin.

Stills fra Evergreen Review-webstedet er i gang

Image

”Den nye stedsegrønne bygger på en arv fra at søge de historier, der ikke bliver fortalt eller ikke bliver hørt, ” skriver de på deres kampagneside, ”historier, der udfordrer vores sensibilitet og udvider vores forståelse for den måde, mennesker faktisk lever på i verden og den måde deres sandheder kan udtrykkes på. Magasinet er gratis tilgængeligt online og indeholder fiktion, nonfiction og poesi fra en international vifte af nye og etablerede forfattere. ”

Under en mission om at udvide den "moderne litterære samtale på måder, der åbner både de semantiske og sociale kontekster for værket [det] udgiver, " offentliggøres Review's onlineudgaver hvert år, med det første nummer med originalt værk af forfattere Jeffrey Renard Allen, Gary Indiana og Jade Sharma blandt andre bidrag fra filmskaber Frances Bodomo og fotograf Hadji Johnali.

Du kan lære mere om Evergreen Review's Kickstarter-kampagne, der pågår i yderligere syv dage, ved at besøge her.

Populær i 24 timer